Foto: Jordy Nijenhuis / Drecht Media

FC Dordrecht heeft dinsdag 7 juli een nieuw tenue, een nieuwe hoofdsponsor en een samenwerking met Fortuna Sittard gepresenteerd. De Dordtse club heeft een nieuwe koers gekozen, om zich op een breed front te verbeteren.

Begin dit jaar werd bekend dat Riwal zich aan het einde van het voetbalseizoen terugtrekt als hoofdsponsor van de Schapekoppen. Het Dordtse bedrijf werd in 1997 shirtsponsor en in 2006 hoofdsponsor van de club. Met het sponsorschap werd Riwal in 2017 de ‘langstzittende hoofdsponsor in het Nederlandse betaalde voetbal’. FC Dordrecht heeft in Keukenwarenhuis.nl een nieuwe hoofdsponsor gevonden, het bedrijf was al langere tijd sponsor van de club. Met de bekendmaking van de nieuwe sponsor maakte de Dordtse voetbalclub ook de nieuwe tenue’s voor komend voetbalseizoen bekend. Het thuisshirt blijft in de vertrouwde kleur groen, het uitshirt zal echter komend seizoen rood zijn.

Tevens is FC Dordrecht een samenwerking aangegaan met Fortuna Sittard. Zowel op voetbaltechnisch gebied, commercie, maatschappelijk verantwoord ondernemende zaken als ontwikkeling gaan de clubs elkaar de komende vijf jaar ondersteunen. Voor FC Dordrecht een unieke kans om met behulp van een eredivisieclub op een breed front verbeteringen te realiseren.

De samenwerking voorziet in de keuzemogelijkheid voor FC Dordrecht om per seizoen in potentie eredivisiewaardige spelers aan de selectie toe te voegen die op basis van hun kwaliteiten een versterking van het elftal zullen betekenen. Dit zijn spelers die het in zich hebben om na een jaar het eerste elftal van Fortuna Sittard te kunnen halen. In het verleden heeft FC Dordrecht met huurspelers van dat niveau zelf ook successen kunnen behalen. Op korte termijn zullen de eerste versterkingen uit Limburg gepresenteerd kunnen worden waarmee zich voor komend seizoen met nieuwe perspectieven naar de competitie kan worden uitgekeken.

DELEN